În perioada 26- 30 septembrie 2012 a avut loc în Grecia la Tesalonic cea de-a patra întrunire din cadrul proiectului cu ocazia workshop-ului: “ACTIVE CITIZENSHIP & SPECIAL EDUCATION- KNOLEDGE, ACTION AND VALUES ÎN SPECIAL EDUCATION.

În prima zi , la sediul INCLUDE trei reprezentanți ai echipei Spitalului de Psihiatrie (Bădilă Gabriela, Hadar Mihaela și Pomarac Adriana) au participat la temele :

1.      « Percepția disabilitatii : Celălalt și disabilitatea« prezentată prin intermediul unor metode de comunicare nonconformiste (jocuri de comunicare) coordonate de « Centrul de Informare și Documentare asupra Rsismului, Ecologiei, Paciii și Non Violenței ANTIGONE«

2.      « Atituni față de disabilitate » coordonată de reprezentanți ai INCLUDE, în cadrul căreia s-a vizionat un film foarte interesant despre disabilitate și pe baza căruia au avut loc discuții ulterioare.

În cadrul acestor două teme participanții au avut ocazia – și împărtășească experiențe din cadrul fiecărei țări asupra disabilități

Tot în aceeași zi a avut loc și Conferință în cooperare cu Municipaliatea din Tesalonic cu tema : « Active Citizenship and Special Education« desfășurată în limba englezăîn cadrul căreia și-au prezentat activitatea profesori de Educație Specială , membrii Asociației Părinților cu copii cu Sindrom Down, inginer civil specializat. De asemenea s-a pus accent pe accesibilitatea la educație a copiilor cu disabilități și a drepturilor și nevoilor acestora la  o formă de educație. O formă aparte de a-i reprezenta pe copiii din Tesalonic a constituit-o Muzeul Copiilor din Tesalonic.

La sfârșitul primei zile a avut loc o cină cu specific grecesc unde voia bună s-a simțit din plin.

A două zi de prezentări a început cu o vizită la “Asociația Părinților cu copii cu Sindrom Down ” unde am fost întâmpinați atât de părinți cât și de copiii acestora. Ne-au pregătit ceva foarte gustos de mâncare după care am vizitat atelierul peofesional de « bubuniere «, niște mărturii oferite de miri nuntașilor. Trebuie menționat  cel mai vârstnic copil cu Sindrom Down avea 63 ani, iar cel mai tânăr 15.

Sesiunea de lucrări a continuat cu teme precum : sistemul de învățământ în Grecia în vederea integrării în societatea activă a copiilor cu disabilități, suport și încurajare pentru o participare activă a cetățenilor, prezentate de un profesor de educație specială și de un psiholog.
Sesiunea s-a încheiat cu activități experimentale cu participarea persoanelor cu disabilități, activitate care s-a concretizat în 2 tablouri.
În ultima zi a întrunirii a avut loc o excursie la Vergina cu vizitarea Muzeului de arheologie și cu participarea la un festival de film despre și cu persoane cu disabilități.