Obiectivele sistemului

     Obiectivul esential al sistemului consta in inregistrarea intregului parcurs al pacientului si a tuturor datelor relevante despre acesta, incluzand toate etapele succesive parcurse pentru efectuarea actului medical. La acest obiectiv general se adauga alte obiective derivate, cum ar fi: 

  • cresterea calitatii actului medical;
  • cresterea calitatii actului managerial la nivel de spital;
  • dezvoltarea serviciilor medicale oferite;
  • cresterea standardelor in practica medicala;
  • adaptarea activitatii spitalului la cerintele si exigentele pietei;
  • eficientizarea utilizarii resurselor umane ale spitalului/policlinicii;
  • comunicarea optima cu alti actori ai comunitatii medicale
  • optimizarea costurilor etc.

     Practic, sistemul permite urmarirea pacientului din punct de vedere medical si financiar pe toata durata prezentei acestuia in spital (de la prezentarea in camera de garda, trecand prin diferite sectii de specialitate, si pana la externarea pacientului). Sistemul are capacitatea de a stoca si repartiza informatiile de interes medical in functie de natura si importanta acestora. Astfel, sistemul retine si gestioneaza date privind pacientii, analizele, consultatiile, diagnosticele, doctorii, investigatiile, rezultatele medicale, precum si informatii de ordin administrativ, cum ar fi stocul de materiale sanitare, medicamente, rezervele de reactivi etc.

     Implementarea sistemului la nivelul spitalelor si policlinicilor reprezinta o investitie necesara si eficienta. Inainte de toate, acest sistem reprezinta un instrument de suport pentru profesionistii din unitatile medicale (medici, manageri, asistenti medicali etc.). Prin conectarea la sistem, aceste categorii de personal devin mult mai operative in realizarea activitatilor si procedurilor medicale. Pe de alta parte, sistemul informatic este conceput in stransa legatura cu cerintele si exigentele pacientilor. Din acest motiv, sistemul isi propune sa simplifice si standardizeze majoritatea procedurilor intraspitalicesti legate de internare, bloc operator, laboratoare, farmacie, radiologie, imagistica etc.

DESPRE PROIECT

Acest produs acopera necesitatile de evidenta, coordonare si control al activitatilor medicale, administrative si financiare care se desfasoara in spitale. Sistemul urmareste cresterea calitatii actului medical adresat pacientului, reducerea costurilor de administrare si optimizarea fluxului de activitate al institutiei. Sistemul este conceput sub forma modulara, ceea ce permite accesul in acest sistem atat integral, cat si fractionat.

LEGĂTURI UTILE